Atatürk'ün Bilim İle İlgili Sözleri

  • Yazar: editör
Atatürkün bilimle ilgili sözleri, Atatürkün bilim ile ilgili sözleri, Atatürk’ün bilimle ilgili sözleri, Atatürkün bilime verdiği önem, Atatürkün bilim hakkındaki sözleri, atatürkün bilim hakkında sözleri, Attürk’ün bilim ile ilgili sözleri, Atatürkün bilime verdiği önemi anlatan sözleri, atatürkün bilim ile ilgili sözlerinin anlamları açıklamaları, atatürkün bilim ve teknoloji ile ilgili sözleri, atatürkün bilim ve fen ile ilgili sözleri, atatürkün bilim ve sanat ile ilgili sözleri, atatürkün akıl ve bilim ile ilgili sözleri, atatürkün bilim ile ilgili özlü sözleri, atatürkün bilim ve teknik ile ilgili sözleri, atatürkün bilim adamı ile ilgili sözleri, atatürkün bilim ile ilgili kısa sözleri, atatürkün bilim ve eğitim ile ilgili sözleri, atatürkün bilim sanat ile ilgili sözleri, atatürkün bilimle ilgili özlü sözleri, atatürkün bilimle ilgili kısa sözleri, atatürkün akıl ve bilimle ilgili sözleri, atatürkün bilimle ilgili güzel sözleri, atatürkün bilimle ile ilgili sözleri, atatürkün eğitim ve bilimle ilgili sözleri, atatürkün sanat ve bilimle ilgili sözleri…

Atatürkün Bilim İle İlgili Sözleri 1
Bilim, gerçeği bilmektir.

Atatürkün Bilim İle İlgili Sözleri 2
Her işin esas hedefine kısa ve kestirme yoldan varmak arzu edilmekle beraber, yolun kabul edilebilir; mantıki ve özellikle ilmi olması şarttır.

Atatürkün Bilim İle İlgili Sözleri 3
Ben askerî deha filân bilmiyorum. Herhangi bir zorluk önünde kaldığım zaman benim yaptığım iş şudur: Vaziyeti iyice tesbit etmek, sonra bu vaziyet karşısında alınacak tedbirin ne olduğuna karar vermek.

Atatürkün Bilim İle İlgili Sözleri 4
Bütün ilerlemeler, insan fikrinin eseridir. Fikri harekete getirmek birinci işimiz olmalıdır. Bir kere millet benliğine hakim olsun ve düşünebilsin, yeter! Başlangıçta hatalı düşünse de, az zaman sonra bu hatayı düzeltebilir. Fikir bir kere faaliyete başladı mı, her şey yavaş yavaş düzene girer ve düzelir.

Atatürkün Bilim İle İlgili Sözleri 5
Gözlerimizi kapayıp, yalnız yaşadığımızı varsayamayız. Ülkemizi bir çember içine alıp dünya ile ilgilenmeksizin yaşayamayız. Tersine gelişmiş,uygarlaşmış bir ulus olarak uygarlık alanının üzerinde yaşayacağız: bu yaşam ancak bilim ve fenle olur. bilim ve fen nerede ise oradan alacağız ve ulusun her bireyinin kafasına koyacağız. Bilim ve fen için bağ ve koşul yoktur. (1922; S.D. I )

Atatürkün Bilim İle İlgili Sözleri 6
Hayatta en hakiki mürşit, ilimdir.

Atatürkün Bilim İle İlgili Sözleri 7
Fikirler anlamsız, mantıksız, boş sözlerle dolu olursa, o fikirler hastalıklıdır Aynı şekilde sosyal hayat akıl ve mantıktan uzak, faydasız, zararlı ve birtakım inançlar ve geleneklerle dolu olursa felce uğrar. (1922)

Atatürkün Bilim İle İlgili Sözleri 8
Bizim akıl, mantık, zeka ile hareket etmek en belirgin özelliğimizdir. Bütün hayatımızı dolduran olaylar bu gerçeğin delilidirler. (1925)

Atatürkün Bilim İle İlgili Sözleri
9
İlim ve özellikle sosyal bilimler dalındaki işlerde ben emir vermem. Bu alanda isterim ki beni bilim adamları aydınlatsınlar. Onun için siz kendi ilminize, irfanınıza güveniyorsanız, bana söyleyiniz, sosyal ilimlerin güzel (yapıcı) yönlerini gösteriniz, ben takip edeyim.

Atatürkün Bilim İle İlgili Sözleri
10
Dünyayı istediği gibi kullanan kuvvet, fikirler ve bu fikirleri belirleyen ve yayan kimselerdir. Fikrin özelliği de hiçbir itirazın bozamayacağı bir kesinlikle kendi kendisini kabul ettirmektir. Bu da fikrin yavaş yavaş duygular haline gelerek inanca dönüşmesiyle mümkündür ve böyle olduktan sonradır ki, onu sarsmak için bütün başka mantıkların, başka düşüncelerin hükmü olamaz. (1914)

Atatürkün Bilim İle İlgili Sözleri 11
Evet; ulusumuzun siyasal, toplumsal yaşamında ulusumuzun düşünce bakımından eğitiminde de kılavuzumuz bilim ve fen olacaktır. (1922; S.D. II )

Atatürkün Bilim İle İlgili Sözleri 12
İnsanların hayatına, faaliyetine egemen olan kuvvet, yaratma icat yeteneğidir. 1930

Atatürkün Bilim İle İlgili Sözleri
13
Ülkemizin en bayındır, en latif , en güzel yerlerini üç buçuk yıl kirli ayaklarıyla çiğneyen düşmanı yenen zaferin sırrı nerededir bilir misiniz ? Orduların yönetiminde , bilim ve fen ilkelerini kılavuz edinmektir. Ulusumuzu yetiştirmek için temel olan okullarımızın, yüksek okullarımızın kurulmasında aynı yolu izleyeceğiz.

Atatürkün Bilim İle İlgili Sözleri 14
Akıl ve mantığın çözümleyemeyeceği mesele yoktur.

Atatürkün Bilim İle İlgili Sözleri 15
Ülkemiz içinde uygar düşüncelerin , çağdaş ilerlemelerin bir an yitirmeksizin yayılması ve gelişmesi gerektir. Bunun için bütün bilim ve fen adamlarının bu konuda çalışmayı bir namus borcu bilmesi gerekir.

Atatürkün Bilim İle İlgili Sözleri 16
Öğretmenlerimiz , ozanlarımız , edebiyatçılarımız ulusa bu felaket günlerini ve onun gerçek nedenlerini açık ve kesin olarak yazıp söyleyecekler, bu kara günlerin dönmemesi için dünya yüzünde uygar ve çağdaş bir Türkiye’nin varlığını tanımak istemeyenlere , onu tanımak zorunda olduğumuzu anımsatacaktır. (1922 / M.E.D.B. )

Atatürkün Bilim İle İlgili Sözleri 17
Bu dünyada her şey insan kafasından çıkar. Bir insan başının ifade etmeyeceği hiçbir şeyi düşünemiyorum.

Atatürkün Bilim İle İlgili Sözleri 18
Hiçbir tutarlı kanıta dayanmayan birtakım geleneklerin, inanışların korunmasında ısrar eden milletlerin ilerlemesi çok güç olur; belki de hiç olmaz. İlerlemede geleneklerin kayıt ve şartlarını aşamayan milletler, hayatı, akla ve gerçeklere uygun olarak göremez. Hayat felsefesini geniş bir açıdan gören milletlerin egemenliği ve boyunduruğu altına girmeye mahkumdur.

Atatürkün Bilim İle İlgili Sözleri 19
Dünyada her şey için ,yaşam için, başarı için en gerçek yol gösterici bilimdir, fendir. Bilim ve fennin dışında yol gösterici aramak aymazlık , bilgisizlik ,doğru yoldan çıkmışlıktır . Yalnız bilimin ve fennin yaşadığımız her dakikadaki evrelerinin gelişimini anlamak ve ilerlemelerini izlemek koşuldur. Bin, iki bin , binlerce yıl önceki bilim ve fen dilinin çizdiği genel kuralları , şu kadar bin yıl önce bugün aynı biçimde uygulamaya kalkışmak , elbette bilim ve fennin içinde bulunmak değildir. (1924 ; S.D. II )

Atatürkün Bilim İle İlgili Sözleri
20
İnsan vücudu bir kürsüdür; zeka cevherinin korunduğu yer olan başı, üzerinde taşımak için kurulmuş bir kürsü! Çünkü esas zekadır.

Atatürkün Bilim İle İlgili Sözleri 21
Ben, manevî miras olarak hiç bir ayet, hiçbir dogma, hiçbir donmuş ve kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevî mirasım ilim ve akıldır. Benden sonrakiler, bizim aşmak zorunda olduğumuz çetin ve köklü zorluklar karşısında, belki gayelere tamamen eremediğimizi fakat asla taviz vermediğimizi, akıl ve ilmi rehber edindiğimizi tasdik edeceklerdir.

Atatürkün Bilim İle İlgili Sözleri 22
Fikirler, zorla ve şiddetle, top ve tüfekle asla öldürülemez!

Atatürkün Bilim İle İlgili Sözleri
23
Allah dünya üzerinde yarattığı bu kadar nimetleri, bu kadar güzellikleri insanlar istifade etsin, varlık içinde yaşasın diye yaratmıştır ve azamî derecede faydalanabilmek için de, bütün yaratıklardan esirgediği zekâyı, akıllı insanlara vermiştir. (1923)

Atatürkün Bilim İle İlgili Sözleri 24
Bilim ve fen nerede ise oradan alacağız ve ulusun her bireyinin kafasına koyacağız.

Atatürkün Bilim İle İlgili Sözleri 25
Bu millet ve memleket ilme, irfana çok muhtaç; tahsil yapmış, diploma almış gelmiş, olanları korumak kadar doğal ve lüzumlu bir şey olmaktan başka, parti parti eğitim ve öğretim görmek için ilim ve fen almak için Avrupa'ya, Amerika'ya ve her tarafa çocuklarımızı göndermeye mecburuz ve göndereceğiz. İlim ve fen ve ihtisas nerede varsa, sanat nerede varsa gidip, öğrenmeye mecburuz. Bu nedenle artık himaye ok zayıf kalır. Bunun yerine mecburiyet geçerli olur.

Yorumlar (2560)
  • mehmet
    çooooooooooook teşekkür ederim
  • ibrahim
    çok tşk 3günsonra abv
  • ahmet
    allah belanı versin deme
  • meymut
    ***verenler, ***ler buna oy verilirmi
  • mustafa
    ilk defa doğru bir şey söyledin at yarrağı
  • meymut
    sensin o sikilik orispi çocuğu döl, döl yatağı
  • özge  - süperrrrrrrrrrrrr
    mükemel çok işime yaradı 100 aldımmmmmmmmmm 10000000000000000000 00
  • FB aşktır  - olum ******in gidin
    o *** gibi yazan yorumuma 50 like gelmezse görüpte like atmayanın ALLAH ahirette cehannemden genneti görmek nasip etmesin inş :D :D :D :D :D
  • FB aşktır  - *** gibi
    işime yaradı şaka şaka *** *** gibi site geri çıkıyom
  • kezban  - *** gibi
    Hiç beğenmedim *** gibi olmuş bide atatürk güzel yapmamış bazıları daha güzel yapar
  • bilinmeyen hoduk  - hoduklerin efendisi
    Ben acikcasi heccc begenmedim hoduk bey doğru soyliyor
  • Kadir Kaan  - SÜPERRRRRRR OLMUŞŞŞŞŞŞ
    size teşekkür ederim.
  • efecan görgün
    Ço****************** ******************** ******************** **kkkk SAĞoLuN!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!! YArdIMcı oLDuuuuuuu
  • Anonim  - adımi vermek istemiyorum
    Çok teşekkür ederim
  • ödev için super birsey  - karadenuzliyuz
    Ödev için çok güzel yazular daa uzaklar super bir şey dur
  • ödev için super birsey  - ödev için supe
    Uygulama çok hoşuma gitti:-) ✳❇✴
  • kelek  - dake an atatürk otde
    yes yes okey
  • anonim  - you
    Sana katılmıyorum herşey süper.
  • ayşe  - bilim
    teşekkür ederim
  • Anonim  - atatürkün bilim il ilgili sözleri
    çok teşekkür ederim .çok yardım ettiniz
  • deniz  - SİZ SÜPERSİNİZ
    GERÇEKTEN ÇOK İŞİME YARADI TŞK EDERİM...........
  • la olum adımı vermicem
    çok teşekkür ederim ama biraz uzun keşke uzun olmasaydı işime yarardı Atatürk ün uzun sözlerinden bıktım.Ha bu arada yukarıda yorumları okudum neden böyle şeyler yapıyorsunuz.Atatürk ün köşesinde
  • olley  - saolun
    teşşekür ederim
  • metfg  - j7y7
    köjlhuşjoıul8u8y77ıt 6tgyfyfyfygjtygyfjf
  • Sena Nur  - Atatürk'ün bilikle ilgili söylediği sözler
    Çok ilgimi çekti tavsiye ederim,.....süper
  • ELİF BEYZA YILMAZ  - ÇOK GÜZEL OLMUŞ
    TEŞEKKÜR EDERİM ÇOK YARDIMCI OLDUNUZ
  • fgbf  - fgr
    sagol
  • fgbf  - fv
    super oldu sagolun
  • ahsen  - çok saçma
    çok gıcık şeyler yazıyor. lütfen bu beni bakış açım bana laf yazmayın
  • tuna  - güzel
    gerçekten güzel ve ödevime çok yardımcı oldu
    ama biraz uzun ama olsun yinede teşekkürler
  • sedef  - yorum için teşekkür
    süper bir site eminim sınıftaki herkes bu siteden baktı umarım aynı şeyleri yazmamışızdır :D
  • sedef  - AYNEN
    AYNEN
  • asel
    teşekkürler ödevime yardımcı oldunuz dersem yalan olur
  • asel
    aynen
  • rana  - eh işte
    eh işte fena değil ayrıca mal mal yorum yapmayın diyen kişiye katılıyorum......
  • alperen  - slklık
    cok ****** bır sıte
  • ebru  - bilim hakkında yorumu
    tşk edrm ya yardmcı oldunuz içn ...
  • busenaz  - Atatürkçülük
    Tşk ederim ama daha güzel yok mu? Arkadaşlar!!!!!!!!!! !
  • bilinmeyen hoduk  - bilinmeyen hoduk
    Kizim bu senin guna yardimci olmaz
  • melisa  - yorumum
    çok güzel ve ödevimede yardımcı oldu teşekkür ederim
  • ismini vermek istemeyen müşter
    guzeller ama bıraz daha kısa olsaydı daha iyi olurdu
  • Anonim  - jfbnm
    ya daha neresini kısaltsın
  • yok  - ödev
    güzel ama uzun
  • ANIL FIRAT  - SOSYAL
    Vallah ben şuan ödevimi burdan yapıyom
  • melodi
    abi saolun güzel olmuşta milletin yaptığı o 4.sınıf öğrencileri hani yeni İngilizce öğrenmenin havasını atar ya aynı o gibi thank you yaa benzer yorumlar ne saçma ..
  • sanane  - kardesım
    yaaaa ayn ole snı 4. sınıf zannetmslr dslr byu ksa 18 artı da degl dmslr o zmn 4. snf olsn gtsn dmslr
    tobe tobe
    ya bu adamlrn dedıgı selere bkn bos bos
    sozun lafın 1. 2. snfı mı olr bebee
  • İsmini Vermek İstemeyen Müşter  - İsmimi Vermek İstemiyorum.
    Çok teşekkürler sizin sayenizde öğretmenden takdiri kapıcam çok saolun var olun.
  • kardesım  - bas gıt
    ınsallah alamamısındr
  • sanane olum ismimden
    Guzellllllllllllllll ll bence ama kısa
  • izzet öz  - bilim
    hapsi kısa olsa biraz
  • fatma  - polis
    ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM
  • fatma
    çok süper thank you
  • Halisenur  - harika
    Süper
  • sümeyye
    TEŞEKKÜR EDERİM SÜPERSİNİZ
  • hn3000  - yorumları 05.12.2014 yılında okudum
    birde ben yazayım dedim yorum.çok güzel olmuş
  • beytulah  - g
    cok guzel bi sıteymış ellerınıze sağilıkk
  • ece  - OoOooO
    BAZEN SADECE YAZARSIN :d:dd:d::d:D. xd
  • Melik  - G
    Ne diyorsun anlamadım
  • rümeysa kaynar  - fen ödevi cevapları
    fen dersime çok iyi geldi aklıma gelmiyordu aklıma geldi bilgisayar açtım hemen Atatürk ün bilimle ilgili sözleri diye yazdım öbürlerinde hiç bişe yoktu buna girdim içime bir ferahlık geldi teşekkürle bilgisayar teşekkürle bunu yapanlar
  • baba067
    Baya bi isime yaradı hazana helal olsun beeee!!!
    :) :) :)
  • bosver  - ataturk ve bılım
    cok ısıme yaradı thank you
  • onur  - oley
    bu ödev sayesinde 100 aldım bu insanlık için yaralı bir site bu site sayesinde kaç kişi 100 aldı alanlar like atsın almıyanlar dislike atsın
  • yağmur  - atatürk saygısı
    teşekkürler
  • Hakan  - ödev
    çok iyi ben yazdım birkaçını ama kısa olsaydı iyi olurdu
  • yavuz  - çok iyi be süper
    güzel
Yorum yaz
Your Contact Details:
Yorumlar:
Security
Lütfen resimdeki güvenlik kodunu giriniz.
Back to top