Bismillahirrahmanirrahim.
Kul yâ eyyühel kâfirûne lâ â’büdü mâ tâ’büdûne ve lâ entüm âbidûne mâ â’büd ve lâ ene âbidün mâ abedtüm ve lâ entüm âbidûne mâ â’büd leküm dinüküm veliye diyn.
Kâfirun Sûresinin Anlamı (Manası)
« De ki: Ey kafirler, ben sizin tapmakta olduğunuz putlara tapmam. Siz de benim mâ’buduma tapanlardan değilsiniz. Ve ben sizin taptıklarınıza asla tapıcı olmadım. Siz de benim mâ’buduma tapıcılardan değilsiniz. Sizin dininiz size, benim dinim bana. »
Kâfirun Sûresinin Okunuşu (VİDEO)
Namaz Sûreleri ve Anlamları için tıklayınız…
"çok güzel olmuş ezerliyorum
çok zor ezberleyemiyom :(((((((((((
Sizin sayenizde din kulturu sinavindan 5 almis
süper
fatih bey teşekürler, düzeltme yapılmıştır.
admin kardeşimizden rica ediyorum surenin arapça kısmında bi yanlışlık var düzeltseniz arkadaşlar yanlış ezberlemesinler.. leküm diniküm yazıyor fakat leküm dinüküm olması gerekiyor bi ilgilenebilirseniz memnun olurum
ya yok boyle bısey baYILIYORUM
süper ya harika
size bayılıyorum
hemen ezberledim yapana çok minetarım dualarımı iletiyom
ÇOK GÜZEL
zor ama güzel yapmışlar kolay ezberlerim
cok zor oldugundan degıl senın nefsının ıstemedıgı ıcın zor gelıyor nefsıne hakım degılsen nefıs seytanla ısbırlıgı yapar senıde cehenemın dıbıne koyarlar
tarkanı sarkı sozlerı olsa kolay ama alah demek cok zor ahıret hayatını goz onune alırsak cok cok cok klay ezberlenır
Bende yanlis biliyomusum sayenizde duzeltim tesekurler emeginise saglik
bence çok kolay. hemen ezberledim.
çok uzun bi şey yazmışsın
ezberledim çok basit
BENCEDE ÇOK KARIŞIK ZOR EZBERLEYECEĞİM
ey kardeş
arkadaşlar bir öneri bir harfi 10 15 kez tekrarlayın 10 15 20 dk ya ezberlersiniz
Açıkçası çok karışık gözüküyo zor ezberliycem … :/
çok kolaydı çok çabuk ezberledim ekleyenlere tşkr ederim
evet vala yanlışımı sonradan fark etim…..
adam denmez ona hoca denir….
kafirun suresi bence çok karışık bir sure ama ezberlemem lazım hoca gibi biz biraz zor okuruz val……….
Ezberleyemedim Giti Ya
evet
yaşasın
surelerimi ezliyorum bu siteden
çok güzelmiş
bu site çok güzel bütün duaları ve sureleri burdan ezberledim
çok güzel sanenizde ezberleyebildim
of ezberlenmiyo
Adam çok güz okuyor
of bir türlü ezberliyemedim
çok zor ya bi türlü ezberleyemedim
oh çok şükür ezberleye bildim
bir ezberleyemedim. ayet zormuş bayağı :p
adam 4. ayeti şir gibi okuya maşalah tütüh nazar değmesin :p
arkadaşlar bu site çok güzel herkese öneriyorum ben bütün sureleri burdan çalışıyorum
ilk başta yapdığın şey çok yanlıştı. ama sen hatanı anlamışsın .
aferin arkadaşım
:):):)
aleykümselam ama bnde ezberliyemiyom
hep aklım karışıyor ayetler birbirine cok benziyor
yada unutuyorum benim gibilere bol şans 🙂
vala bnde ezberlemeye çalışıyorum bi türlü olmuyo karıştırıp duruyorum yada unutuyorum benim gibilkere bol şans 🙂
bende ezberliyemiyorum
o bin kerem değil bi kere olmasın
hoca su gibi okuyo vala .ben hep karıştırırım.cami hocamız kafirun suresini oku elif dese hep kopya çekerek okuyorum..örneğin bu gün sure kitabından baka baka okudum tabi hoca anlamadı sonradan bu iş hiç içime sinmedi sahtekarlık yaptığımı sonradan sezdim işte şeytana uyduk bi kere yaptık napalım ama bi daha böyle kötü bi şey yapmam yani umarım bi daha yapmam…………….
bencede
Hocam vala ne diyim .Çok güzel okudun ben de zaten KAFİRUN suresini karıştırıyodum. senin sayende şimdi su gibi okuyorum….hata hoca ödev vermişti anlamını bu siteden yazım..
aynen ya bende ezberleyemedim
.(
duğa deil dua
alah razı olsun!!!!!!!!!!!!! yüz ben kerem maşalah tütütütü 😀
ezberleyemyorum :(((( ağlamakistiyorum
senin böyle bir hakın yok tamam mı ?
anen ve baban sana din ahlakı ve dine karşı saygılı olmayı göstermemise bizim ve hocanın sucu değil
saygılarla..
burda bir baktım duğaları çok güzel anlatıyorlar bir bakıyim dedim bir ne göreyim çok güzel bir site iyi bunu öğretmen ödev vermiş
gerçekten güzel bir şey ezberliyorum yavaş yavaş
bunu yapanada teşekür ediyorum bizi düşünerek yapmıs
arkadaşlar bu duayı münafıklar okuyamayacaklarmış arkadaşlarınıza önerin
alah bize böle şeylerde gösteriyorya şükürler olsun alahım
sıkıntılara karşı olan her duayı yazarsanız …çok sevab alırsınız arkadaşlar…
alah razı olsun sıkıntılarımı sel aldı sanki…
Hoca bana a yerine ag sesi çıkartıyosun dedi onu nasıl yapıcaz anlamadım bi yardımcı. Olun nerde a sesi çıkacak nerde ag sesi çıkacak
çok güzel olmuş
çok rahat ezberleniyo tecvitli de
Bazı Ayet Sonlarını Cezimli Yapmamışsınız
alahim
YEDI ÖGÜT
Cömertlikte yardım etmede akar su gibi ol,
Şefkat ve merhamete güneş gibi ol,
Baskalarının kusurunu örtmede gece gibi ol,
Hidet ve asabiyete ölü gibi ol,
Tevâzû ve alçakgönülülükte toprak gibi ol,
Hoşgörülükte deniz gibi ol,
Ya oldugun gibi görün,
Ya göründügün gibi ol !
bayıldım çok güzel olmuş aferim size :p
anladım doğruymuş …
• 39/14 De ki: "Ben, dinimi yalnız Alah’a hâlis kılarak O’na kuluk ediyorum
• 98/5 Oysa kendilerine, dini yalnız Alah’a hâlis kılıp O’nu birleyerek Alah’a kuluk etmeleri, namazı kılmaları, zekâtı vermeleri emredilmişti. İşte doğru din oydu.
• 6/56 De ki: "Ben, Alah’tan başka yalvardıklarınıza tapmaktan men’olundum." De ki: "Ben sizin keyiflerinize uymam, çünkü o takdirde sapıtmış ve yola gelenlerden olmamış olurum."
• 10/104 De ki: "Ey insanlar, benim dinimden kuşkuda iseniz, ben sizin, Alah’tan başka taptıklarınıza tapmam; fakat sizi öldürecek olan Alah’a taparım. Bana müminlerden olmam emredilmiştir."
• 40/66 De ki: "Ben, Rabimden bana açık deliler gelince, sizin Alah’tan başka yalvardıklarınıza tapmaktan men olundum ve âlemlerin Rabine teslim olmakla emrolundum."
• 26/216 Şâyet sana (uymaz) karşı gelirlerse: "Ben sizin yaptıklarınızdan uzağım," de
• 60/4 İbrâhim’de ve onunla beraber bulunanlarda sizin için güzel bir örnek vardır; onlar kavimlerine "Biz sizden ve sizin Alah’tan başka taptıklarınızdan uzağız. Sizi tanımıyoruz. Siz, bir tek Alah’a inanıncaya kadar sizinle bizim aramızda sürekli bir düşmanlık ve nefret belirmiştir" demişlerdi.
aldemira.blogspot.com/
KAFİRUN SURESİ
1- De ki: Ey kâfirler.
De ki:
Deki emrini düşünelim. Neyi demeli, iletmeli, anlatmalı.
Kime söylemeli, neyi, nasıl, ne zaman, nerede, niçin, hangi usule anlatmalı. Kul/deki kelimesi üzerine Râzî, kırküç şıkta açıklama yapmıştır. Bu deki hitabı, mesajın, ölçü ve ilkelerin Alah’tan olduğunun da beyanıdır.
Denileni anlamayan anlatamaz. Kişi, söyleneni, yani Kuranı düşünmeli, anlamalı, yaşamalı, içseleştirmeli ki aktarabilsin. Bu, ikra emrine benzemektedir. İkra veya kul/deki emrinin anlamı; okumak, anlamak, ibret almak, yaşamak ve anlatmaktır. Deki, sadece söylemek değil, yaşamaktır, yapmaktır. Deki, soranlara söylemektir/anlatmaktır, gerek duyanlara izah etmektir, tüm insanlığa ilan etmektir.
Ey kâfirler.
Ey kafirler diyebilmek için insanın onlardan ve özeliklerinden farklılaşması ve Alaha, Kurana, ilkelerine, öğretisine inanması/güvenmesi, yaşaması gerekmektedir. Böyle yapanların kafirlerden ayrışması kaçınılmaz olmaktadır. Şayet ayrışma olmamışsa bilin ki, anlayışta yaşamda sorun var demektir.
Bunun için kafirliğin ne olduğunu bilmeli, anlamalı ve inançta, amaçta, usulde keza yaşamın her alanında ve her aşamada küfürden kafirlikten arınmak temizlenmek gerekmektedir.
Bu safların ayrışması daha çok ilkelerin, ölçülerin, amaçların ve yaşamın farklılığının ortaya konması yani dinin ayrışmasıdır. Bir arada, mekanda, ülkede, dünyada ama ayrı inançta, anlayışta, yaşamda olmak demektir. Deki emri de insanın olduğu her yerde ama mümin olarak bulunmayı, tebliğ etmeyi, örnek olmayı kaçınılmaz kılar.
Kafurun diye çoğul kelime kulanılması, herhangi bir sahsı değil, hal ve gelecekteki tüm kafirleri, yaşam biçimlerini, küfrü sistemleri, düzenleri de hedefine koymaktadır.
Nedir kafirlik? Kurana sırt dönmektir. Kurana önem ve öncelik vermemektir. Kuranın bir kısmını görmezlikten gelmek, yok saymak, umursamamaktır. Yaşam amaçlarını unutmaktır, yitirmektir. Geçici geçimlik dünya metaına, arzularına, nefsine, ulularına tapmaktır. Nankörlüktür. Cahiliktir, 39/64De ki: "Alah’tan başkasına kuluk etmemi mi bana emrediyorsunuz ey câhiler?" . Kurandan gayri veya Kuranla birlikte başka ölçü, ilke, ahlak ve rehber edinmektir, kafirlik…
• Alah’ı ve peygamberlerini inkâr ederek kâfir olan, biz bir kısmına inanırız bir kısmına inanmayız diyerek Alah ve Elçisi’nin arasını ayırmaya kalkışan ve böylece imanla küfür arasında bir yol tutmaya çalışan kimseler var ya, işte onlar gerçek kâfirlerin ta kendileridir. Biz o kâfirlere alçaltıcı bir azap hazırlamışızdır. Nisa; 150, 151.
• Yoksa siz Kitabın bir kısmına inanıp da bir kısmını inkâr mı ediyorsunuz? Bakara; 85.
• Onlar Alah’tan başka fayda da, zarar da vermeyen şeylere taparlar. Kâfir, Rabine karşı olanların yardımcısıdır da. Furkan; 55.
• Şüphesiz ki: “Alah ancak Meryem oğlu Mesih’tir” diyenler kâfir olmuşlardır. Maide; 17.
• Şüphesiz, “Meryem oğlu Mesih, Alah’ın kendisidir” diyenler kâfir olmuşlardır. Maide; 72.
• “Alah, şüphesiz üçün üçüncüsüdür” diyenler kâfir olmuşlardır. Maide; 73.
• Ve Yahudiler “Uzeyr Alah’ın oğludur” dediler. Hıristiyanlar da “Mesih, Alah’ın oğludur” dediler. Bu, onların ağızlarıyla geveledikleri sözler olup, güya bununla daha önce yaşayan inkârcıların sözlerini taklit ediyorlar. Tövbe; 30.
• Şüphesiz Alah, kendisine şirk koşulmasını asla bağışlamaz. Bunun altındaki günahları dilediği kimseler için bağışlar. Kim Alah’a ortak tanırsa, şüphesiz pek büyük bir günah uydurmuş [işlemiş]olur. Nisa; 48.
• 29/17 Siz Alah’tan başka bir takım putlara tapıyorsunuz, yalan şeyler uyduruyorsunuz. Sizin Alah’tan başka taptıklarınız, size rızık vermezler. Siz rızkı Alâh’ın yanında arayın, O’na tapın ve O’na şükredin. O’na döndürüleceksiniz."
• 39/3 İyi bil ki, hâlis din yalnız Alâh’ındır. O’ndan başka veliler edinerek: "Biz bunlara, sırf bizi Alâh’a yaklaştırmaları için tapıyoruz," diyenler(e gelince): Şüphesiz ki Alâh, onlar arasında, ayrılığa düştükleri konuda hükmünü verecektir. Alâh, yalancı, nankör insanı doğru yola iletmez.
• 9/31 Hahamlarını ve rahiplerini Alah’tan ayrı rabler edindiler, Meryem oğlu Mesih’i de öyle. Oysa kendilerine yalnız tek Tanrı olan Alah’a ibâdet etmeleri emredilmişti. O’ndan başka tanrı yoktur. O, onların ortak koştukları şeylerden münezehtir.
• 45/23 Keyfini tanrı edinen ve Alâh’ın bir bilgiye göre saptırdığı, kulağını ve kalbini mühürlediği, gözünün üstüne de perde çektiği kimseyi gördün mü? Şimdi ona Alah’tan sonra kim doğru yolu gösterecek? Düşünmüyor musunuz?
• 28/50 Eğer sana cevap veremezlerse bil ki onlar, keyiflerine uyuyorlar. Alah’tan bir yol gösterici olmadan, yalnız kendi keyfine uyandan daha sapık kim olabilir? Muhakak ki Alâh, zâlim kavmi doğru yola iletmez.
• 25/43 Arzusunu tanrı edinen kimseyi gördün mü? Onun üstüne sen mi bekçi olacaksın?
• 20/16 Ona inanmayıp keyfine uyan kimse, seni on(a inanmak)dan alıkoymasın, sonra helâk olursun!"
Tefsir kitaplarında; nüzul sebebi hakında başlıca üç rivayet vardır:
“a) Müşrikler, Hz. Peygamber (sa)’e: "Bir sene sen bizim putlarımıza ibadet et, bir sene de biz senin ilâhına ibadet edelim." demişler de sûre bunun üzerine nazil olmuş.
Taberî bu olayı İbn Abâs’tan rivayetle şöyle nakleder: Kureyşliler Hz. Peygamber (sa)’e onu zengin edecek kadar mal vermeyi, kızlarından istediğiyle evlendirmeyi ve bunun karşılığında davasından vazgeçmesini teklif etiler. Hz. Peygamber (sa) bunu kabul etmeyince: "O halde sana teklif edeceğimiz bir şey daha kaldı. Bizim için de senin için de en uygun olanı budur." dediler. Hz. Peygamber (sa): "Nedir o?" diye sordu. "Sen bir yıl bizim tanrılarımız Lât ve Uzâ’ya ibadet et, biz de bir sene senin ilâhına ibadet edelim." dediler. Hz. Peygamber: "Bakayım, Rabımdan geleceği bekliyeyim." dedi de işte bunun üzerine bu Sûre-i Celîle nazil oldu.
b) Yine Taberî’de Buhterî’nin mevlâsı Saîd ibn Mînâ’ rivayet ediyor: el-Velîd ibnu’l-Muğîra, el-As ibn Vâil, el-Esved ibn Abdülmutalib ve Ümeye ibn Halef Hz. Peygamber (sa)’e rastladılar ve ona: "Ey Muhamed, gel sen bizim ibadet etiklerimize ibadet et, biz de senin ibadet etiğine ibadet edelim ve seni bütün işlerimize ortak edelim. Eğer senin getirdiğin bizim elimizde olandan daha hayırlı ise bu hayırda biz sana ortak olmuş ve o hayırdan nasibimizi almış oluruz. Yok bizim elimizdeki senin getirdiğinden daha hayırlı ise sen bu hayra ortak olmuş ve bu hayırdan nasibini almış olursun." dediler de bunun üzerine Alah Tealâ bu Sûre-i Celîleyi indirdi. Bu, İbn İshak ve başkaları tarafından İbn Abâs’tan da rivayet edilmiştir.
c) Ebu Salih’in İbn Abâs’tan rivayetine göre içlerinde el-Velîd ibnu’l-Muğîra, el-As ibn Vâil ve el-Esved ibn Abdi Yağûs’un da bulunduğu bir grup, Hz. Peygamber (sa)’in amcası el-Abâs ibn Abdü’l-Mutalib’e gelmişler ve: "Ey Ebu’1-Fadl, kardeşinin oğlu bizim ilâhlarımızdan bazısını kabul etse, biz de onun söylediğini tik edip onun ilâhına iman etsek." demişler. Abâs da Hz. Peygamber (sa)’e gelip onların bu sözlerini haber vermiş ve işte bunun üzerine bu sûre-i celîle nazil olmuş.(Çetiner, Esbabı Nuzul)”.
Dava adamı, mesajı insanlığa anlatmaya başladığında önce görmezden gelirler, davada samimi ve kararlı olununca muhalefete başlarlar ve bu karşı mücadele hak dava, zafere ulaşıncaya kadar vad, tehdit, baskı, ambargo, zülüm vb yöntemlerle şidetini artırarak devam eder. 68/9 İstediler ki, sen taviz veresin ki, onlar da taviz versinler
İşte kafirlere yapılan onca davete rağmen mücadeleye devam eden kafirlerin inananları davadan uzaklaştırma amacıyla yapacakları tüm uzlaşma, taviz ve benzeri hamlelerinin kabul edilmeyeceğinin kesin olarak ifade edilmesidir. Bu açıdan “imanda kararlılık ve sebat suresidir(M İslamoğlu)”. Nitekim gelen ayetler bunu deklere eder.
2- Ben sizin taptıklarınıza tapmam.
3- Siz de benim taptığıma/kuluk/abd/ ibadet yaptığıma tapmazsınız.
4- Ben sizin taptıklarınıza tapacak değilim.
5- Sizler de benim taptığıma/kuluk/abd/ibadet yaptığıma tapacak değilsiniz.
6- Sizin dininiz size, benim dinim bana.
Ayrışmanın ve farklılığın temelini bu ayetlerde açıklanan abd/kuluk/ibadet ile din/yaşam modeli kavramı belirlemektedir.
“İbâdet sözcüğü, dilimize fonetik olarak Arapça orijinaliyle girmesine rağmen kök anlamı olan kuluk, kölelik etme konusundaki insanın tarz ve tavrıyla ilgili asıl anlamını büyük oranda kaybetmiş ve sadece bir takım ritüel, ayin ve davranışlar için kulanılan bir kavram haline dönüşmüştür. İbâdet [kuluk] etmenin amacı sosyal bir varlık olan insanı olgunlaştırmak; böylece bilgilendirilmiş, eğitilmiş, olgunlaşmış ve aşırılıklarından arındırılmış insanlarla toplumda huzur ve barışı temin etmektir. (H Yılmaz)”.
İnsan, Alaha abd/ kuluk yaparak, Kurana u*****, nefsinde var olan zalim, cahil, nankör, zayıf, cimri, aciz, hırslı, huysuz, şehvet ve mal düşkünü, egoist, tembel, vahşî, sadist, aceleci vb özeliklerini terbiye ederek, görünür ve görünmez tüm şeytanların/ ayartıların etkisini kontrol etmek suretiyle esfeli safiline düşmekten kurtulup; adil, alim, vefakâr, güçlü, cömert, erdemli, çalışkan, ifetli, namuslu, faziletli, yardımsever, barışsever, haksever vb vasıflarını geliştirerek ahseni takvime yücelmekte, yani yeryüzünde bireysel ve toplumsal olarak ıslahatı yapmakta Kuranı tebliğ etmekte, uygulamakta ve böylece cenet misal bir yaşamı tatmakta ve ahirete de Alahın lütfüyle cenete layık olmaktadır.
İşte hak din, amaçları, araçları, usulü, esası, ilkeleri, ölçüleri vb tüm boyutları Alah tarafından belirlenmiş bu yaşam biçimidir. Din bir anlamda “Değerler sistemidir (M Okuyan, M İslamoğlu)”.
Bu nedenle, “Din, ister Hak, ister batıl olsun, ister Alah, ister insanlar tarafından kurulmuş olsun, her türlü toplum nizamı, yaşam kuralarının bütünü demektir. İnsanların kurdukları düzenlere de Âl-i Imran 73, En’âm 70, A’râf 51, Yusuf 76, Mümin 26. ayetlerde din denilmektedir.(H Yılmaz)”.
Bu nedenle Kuran diğer surelerinde de aynı yöntemi uygula*****, kafir mümin ayrımı ve ölçüsünü kuluk ve din kavramı ve farklılığı üzerinden açıklamıştır. Üstelik diğer dinlerden/sistemlerden farklı olarak insanı, aklıyla vahiy arasındaki tüm engeleri yok etmek ve vahiyle buluşmak suretiyle bu seçiminde özgür bırakmıştır.
• 64/1 Göklerde ve yerde bulunanların hepsi Alâh’ın şânının yüceliğini anmaktadır. Mülk O’nundur, hamd O’nundur. O, herşeye kâdirdir.
• 76/2 Doğrusu biz insanı, imtihan etmek için karışık bir nutfeden yaratık da onu işitici, görücü yaptık
• 3/19 Alâh katında din, İslâmdır
• 2/256 Dinde zorlama yoktur. Doğruluk, sapıklıktan seçilip beli olmuştur.
• 10/99 Rabin isteseydi, yeryüzündekilerin hepsi mutlaka inanırdı. O halde sen mi insanları inanmaları için zorlayacaksın?
• 26/3 Herhalde sen, inanmıyorlar diye neredeyse kendini helâk edeceksin! 26/4 Dilesek onların üzerine gökten bir ayet indiririz de boyunları ona eğilir
• 88/21 Öğüt ver, çünkü sen ancak öğüt verensin. 88/22 Onların üzerinde zorlayıcı değilsin.
• 36/17 "Bizim üzerimize düşen, yalnız açıkça duyurmaktır."
• 5/67 Ey Elçi, Rabinden sana indirileni duyur; eğer bunu yapmazsan, O’nun mesajını duyurmamış olursun. Alâh seni insanlardan korur. Doğrusu Alâh, kâfirler toplumunu yola iletmez.
• 42/48 Eğer yüz çevirirlerse (üzülme); biz seni onların üzerine bekçi göndermedik. Sana düşen, yalnız duyurmaktır.
• 29/18 Eğer yalanlarsanız, sizden önceki ümetler de yalanlamışlardı. Elçiye düşen, yalnız açıkça duyurmaktır."
• 16/35 (Alah’a) ortak koşanlar, "Alâh dileseydi ne biz, ne de atalarımız O’ndan başka bir şeye tapmazdık ve O’nsuz hiçbir şeyi harâm kılmazdık!" dediler. Onlardan öncekiler de böyle yapmıştı. Elçilere düşen, yalnız açıkça tebliğ etmek değil midir?
• 76/3 Biz ona yolu gösterdik: Ya şükredici veya nânkör olur.
• 64/2 Sizi yaratan O’dur. Kiminiz kâfirdir, kiminiz mü’min. Alâh yaptıklarınızı görmektedir
• 39/15 "Siz de O’ndan başka dilediğinize kuluk edin." De ki: "Ziyana uğrayanlar kıyâmet günü hem kendilerini, hem de âilelerini ziyan edenlerdir. Dikat edin, işte bu, apaçık bir ziyandır!"
• 18/29 De ki: "Bu gerçek, Rabinizdendir. Artık dileyen inansın, dileyen inkâr etsin."
• 10/40 Onlardan kimi, ona inanır, kimi de inanmaz. Rabin bozguncuları çok iyi bilir.
• 28/55 Boş söz işitikleri zaman ondan yüz çevirirler ve: "Bizim işlerimiz bize, sizin işleriniz size. Size selâm olsun biz câhileri istemeyiz" derler.
• 34/25 De ki: "Bizim işlediğimiz suçtan siz sorulacak değilsiniz; biz de sizin işlediğinizden sorumlu değiliz."
• 10/41 Eğer onlar seni yalanladılarsa de ki: "Benim yaptığım bana, sizin yaptığınız size. Siz benim yaptığımdan uzaksınız, ben de sizin yaptığınızdan uzağım!"
• 6/52 Sabah akşam Rablerinin rızâsını isteyerek, O’na yalvaranları kovma. Onların hesabından sana bir sorumluluk, senin hesabından da onlara bir sorumluluk yok ki, onları kovup da zâlimlerden olasın!
• 7/6 Hem kendilerine elçi gönderilmiş olanlara soracağız, hem de gönderilen elçilere soracağız.
• 2/286 Alâh, kimseye gücünün üstünde bir şey teklif etmez. Herkesin kazandığı iyilik kendi yararına, kötülük de kendi zararınadır.
• 41/46 Kim iyi iş yaparsa yararı kendisinedir ve kim kötülük yaparsa zararı kendisinedir. Rabin kulara zulmedici değildir.
• 45/15 Kim iyi bir iş yaparsa yararı kendisinedir, kim de kötülük yaparsa zararı kendisinedir. Sonunda Rabinize döndürüleceksiniz.
• 39/14 De ki: "Ben, dinimi yalnız Alah’a hâlis kılarak O’na kuluk ediyorum
• 98/5 Oysa kendilerine, dini yalnız Alah’a hâlis kılıp O’nu birleyerek Alah’a kuluk etmeleri, namazı kılmaları, zekâtı vermeleri emredilmişti. İşte doğru din oydu.
• 6/56 De ki: "Ben, Alah’tan başka yalvardıklarınıza tapmaktan men’olundum." De ki: "Ben sizin keyiflerinize uymam, çünkü o takdirde sapıtmış ve yola gelenlerden olmamış olurum."
• 10/104 De ki: "Ey insanlar, benim dinimden kuşkuda iseniz, ben sizin, Alah’tan başka taptıklarınıza tapmam; fakat sizi öldürecek olan Alah’a taparım. Bana müminlerden olmam emredilmiştir."
• 40/66 De ki: "Ben, Rabimden bana açık deliler gelince, sizin Alah’tan başka yalvardıklarınıza tapmaktan men olundum ve âlemlerin Rabine teslim olmakla emrolundum."
• 26/216 Şâyet sana (uymaz) karşı gelirlerse: "Ben sizin yaptıklarınızdan uzağım," de
• 60/4 İbrâhim’de ve onunla beraber bulunanlarda sizin için güzel bir örnek vardır; onlar kavimlerine "Biz sizden ve sizin Alah’tan başka taptıklarınızdan uzağız. Sizi tanımıyoruz. Siz, bir tek Alah’a inanıncaya kadar sizinle bizim aramızda sürekli bir düşmanlık ve nefret belirmiştir" demişlerdi.
aldemira.blogspot.com/
KAFİRUN SURESİ METNİ
(١٠٩-١)
قُلْ يَا اَيُّهَا الْكَافِرُونَ
109.1 – Gul yâ eyuhel kâfirûn.
109.1 – De ki: Ey kafirler,
(١٠٩-٢)
لَا اَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ
109.2 – Lâ ağbudu mâ tağbudûn.
109.2 – Ben sizin taptıklarınıza tapmam;
(١٠٩-٣)
وَلَا اَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا اَعْبُدُ
109.3 – Ve lâ entum âbidûne mâ ağbud.
109.3 – Siz de benim taptığıma/kuluk/abd/ ibadet yaptığıma tapmazsınız
(١٠٩-٤)
وَلَا اَنَا عَابِدٌ مَا عَبَدْتُمْ
109.4 – Ve lâ ene âbidum mâ abedtum.
109.4 – Ben sizin taptıklarınıza tapacak değilim
(١٠٩-٥)
وَلَا اَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا اَعْبُدُ
109.5 – Ve lâ entum âbidûne mâ ağbud.
109.5 – Sizler de benim taptığıma/kuluk/abd/ibadet yaptığıma tapacak değilsiniz.
(١٠٩-٦)
لَكُمْ دٖينُكُمْ وَلِىَ دٖينِ
109.6 – Lekum dînukum ve liye dîn.
109.6 – Sizin dininiz size, benim dinim banadır.
teşekür ederim 🙂
arkadaşlar bazı buraya abuk subuk şeyler yazmışınız bu bir sure böyle konuşmaya hakınız yok böle yapmaya devam edecem diosanız siz Müslüman değilsininiz kusura bakmayın sureyi çok güzel yazmışlar yazanın da söyleyenede teşekür ederim çok güzel 🙂
ALAHa sükürler olsun kuran bozulmadı . yok sa halimiz böyle olurdu . DİKAT : sol tarafan bakın burçlar falar vb …. yani BATIL İNANÇLAR bence aynı sitede bu 2 si olmamalı lütfen duyarlı olalım bir sürü site var onlardan yardım alalım ayrıca yanlış yazılımlar var dikat doğru okumazsak anlamı bozulur . = mesela =lâ â’büdü mâ tâ’büdûne ve lâ entüm âbidûne yi la büdü ta büdü ve la en tüm abudunen diye okursak çok kötü bir anlamı çıkıyor anlamı : biz sizin dininize tapacak değilim derken yanliş okundugünda ben sizin dininize tapıyorum gibi anlam katıyor DİKAT !
Devamı: .yenimakale.com/wordpres/kafirun-suresi-ve-anlami.html#ixz2RURp0f24
çok güzel anlamı olan bir sure fakat ben hala ezberleyemedim!!!! yine çok saolun!!!!
çok haklısınız hocam alah razı olsun
malisa evet doğru diyon sureye laf atma hakı yok
buse lütfen sureleri ezberleme çünkü laf atıyon tamam hocanın sesi her nekadar çirkin olsa bile yinede o senin büyüğün.
tşk ederim çok işime yeredı
o buse kendini ne sanıyo???
madem ona bu kadar sıkıcı geliyo o zaman ezberlemez ama sureye de bişey demeye hakı yok……
evet haklısın zeynepcim.surelere sıkıcı denilir mi.ama onu buseye sormak lazım.
busecim işine karışmak gibi olmasın ama sen utanmıyorsun sıkıcı diyorsun. madem sıkıcı yorum yapma.
çok teşekür ederim sözlüme yardımcı oldu
çok sıkıcı
saolun hocam çok güzek okumuşunuz tebrikler
ALAH RaZı OlSuN
çok güzel okuyorsunuz hocam
çok güzel olmuş ağzınıza sağlık 🙂 :D>
Hocam Ağzınıza Sağlık Çok güzel Ve Anlaşılır olmuş Çok Yardımcı Oldunuz 🙂 🙂 🙂
çok sağolun hocam ödevime yardımcı oldunuz ve çok güzel okuyosunuz.
Çok güzel okuyor hoca.
çok güzel bir anlamı varmış.
SELAMUN ALEYKÜM ARKADAŞLAR KAFİRUN SÜREİNİN TÜRKÇE YAZILIŞINIDA YANLIŞLIK VAR DÜZELTİRSENİZ ÇOK İYİ OLUR (LEKÜM DİNÜKÜM OLMASI GEREKİRKEN DİNİKÜM YAZILMIŞ ) SELAM VE DUA İLE
Çok Güzel Bir Sure ve Anlamıda ÇOK qüzel yah… 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
Çok güzel anlamı var
çok güzel bir dua çok beğendim hocanın seside çok güzel saolun hocam bana çok yardımcı oldunuz ************************….. .d
Ağzina sağlık hocam çok güzel okudunuz.
helal olsun hocam 😀
agzınına saglık hoca efendi ck gzl olmus cok tskr ederim ALAH senden razı olsun 😀