Nesli tükenmekte olan hayvanlar, hayvan ve bitkiler, nesli tükenmekte olan hayvanların resimleri, Türkiye’de ve dünyada nesli tükenmekte olan hayvanlar, bunların türleri, isimleri, bunlar hakkında bilgiler, ülkemizde hangileri var, listesi, koruma yolları, ülkemizde soyu tükenmekte olan hayvanlar, neden soyları tukenmekte gibi sorularınıza cevaplar içermektedir.
NESLİ TÜKENMEKTE OLAN HAYVANLAR
Nesli tükenmekte olan hayvanlar, yok olma tehdidi altındaki hayvan türleridir. Bir türün tükenmekte olması demek, sayılarının giderek azalıyor olması ve doğal ortamlarında onları tehdit eden unsurlar ortadan kaldırılmazsa yok olacakları anlamını taşır. Dünya Doğayı Koruma Birliği’nin (IUCN) iki yılda bir yayımlanan kırmızı listesinde yer alırlar. Bir türün kırmızı listeye alınması için dünya üzerinde 50’den az yetişkin bireyin kalmış olması gereklidir.
Diğer bir kategori hassas türlerdir. Bunun için temel kıstas türün yetişkin popülasyonunun 1000’den az olmasıdır.
Dünya Doğayı Koruma Birliği’nin (IUCN) 2006 raporu, insan kaynaklı suistimaller sonucu 784 türün dünya üzerinden tamamen yok olduğunu ve 16.119 hayvan türünün tükenmekte olduğunu göstermekte. Sadece 2006’da listeye 530 türün eklenmiş olması canlı türlerinin ne büyük bir tehdit altında olduğunu gösterir.
Bir türün soyunun tükenmesi doğal yaşamın bir parçasıdır aslında, hatta şu anda dünyada bulunan canlıların sayısı, dünyada yaşamış tüm canlıların %5’i kadar olduğu tahmin edilmektedir.
Deniz ürünlerine ve suya duyduğumuz açlığın giderek yoğunlaşması gezegenimizde yaşayan su canlıları için giderek ciddi bir tehlike oluşturuyor. Sığ suda yaşayan balık türleri azaldıkça, balıkçılar da gözlerini derin sulara dikiyorlar ve böylece oralarda yaşayan canlıların geleceğini tehlikeye sokuyorlar.
Hayvanların neslinin tükenmekte olmasının ana sebebi insanlardır. Diğer sebepler ise insanın ortaya çıkardığı türevlerdir.
Bütün canlıların yaşamlarını sürdürebilmeleri için kesinlikle insana ihtiyacı bulunmaz, ama insanın yaşamını sürdürebilmesi için en küçük hücreliden yırtıcılara kadar bu canlılara ihtiyacı var. Eğer habitat (hayvanların yaşam ortamı) tahribatı, plansız nüfus artışı, yapılaşma, ormanların yakılması, sulak alan tahribi sürerse, birçok tür tükenme tehlikesine girer. Bir türün, dünya üzerinde ya da lokal olarak bulunduğu bölgede yok olmasının kötü sonuçlarını kimse kestiremez. Bu, yakın zamanda da ortaya çıkmaz. Örneğin bizi rahatsız eden karasinek birden ortadan kalksa, her tarafı hayvan leşleri götürür. Ya da baykuşların yok olduğunu düşünelim; o zaman tarla fareleri üzerindeki baskı kalkar.
Bilim adamları, kıtalardaki doğal yaşam alanlarının insanlar tarafından çitler, asfalt yollar, çiftlikler ve şehirlerle bölünerek, bazı biologların “sanal adalar” olarak adlandırdığı kopuk yaşam alanlarına dönüştüğünü söylüyorlar. Doğal yaşam alanlarının yokedilmesi, aşırı avlanma, iklim değişikliği ve kirlenme pek çok canlının neslinin tükenmesinde etken olan diğer faktörler.
“Bilinçli bir koruma olmazsa, doğal hayat bir gün bitecek. Sivrisineğin bile korunmaya ihtiyacı var. Ama yasaklar dinlenmiyor. Bu gidişle doğa diye bir şey kalmayacak”
İnsanlar, hayvanların yaşam alanlarını kendi çıkarları için yok etmektedirler ama bunu yaparken asıl kendi yaşamlarını tehdit altına soktuklarının farkında değiller.
NESLİ TÜKENMEKTE OLAN HAYVANLARDAN BAZILARI
Panda “Bambu Ayısı”
Dev panda, Dünya Doğayı Koruma Vakfı (WWF) için ayrı bir anlam taşır, çünkü bu sevimli hayvan 1961 yılından beri vakfın sembolü. Dev panda ayrıca anavatanı olan Çin’in de milli amblemi. Siyah-beyaz kürküyle dikkat çeken dev pandaların boyu yaklaşık 1,5 metre, ağırlığı ise 100-150 kg arasındadır. Bambu ormanlarında yaşayan dev pandalar, günde 12-38 kg kadar bambu ağacı yiyerek hayatta kalır.
Dev panda Çin’in Yangtze Havzası’ndaki bambu ormanlarında yaşar. Bu havza, biyoçeşitlilik açısından dünyanın en zengin bölgelerinden biridir. Burada nesli tehlike altında olan pek çok hayvan ve bitki türü barınır. Bu açıdan Yangtze Havzası’nın mutlaka korunması gerekiyor.
Çin’deki bambu ormanlarının giderek yok olması, pandaların hayatını da tehdit ediyor. Şu anda sadece 700 tane kalan pandaların 21. yüzyılın sonunda soylarının tükenmemesi için extra çaba sarfedilmektedir. Panda avlamanın cezası Çin’de ölüme çarptırılmaktır. Bu hayvanların da habitat kaybı yüzünden sayılarının azaldığı bilinmektedir.
Diğer bir adı bambu ayısı olan pandaların ağırlığı neredeyse 120 kilo civarında. Panda gününün büyük bir bölümünü bambu yemekle geçirir. Çok sevdiği bambuyu yiyebilmek için Çin’den başka bir yere gitmediklerinden, ne yazık ki nesilleri tükenmek üzere.
Pandalar çok tembel hayvanlardır. Dişleri bambunun sert kabuklarına uygun olarak sağlam ve keskin. Beslenmek onların yaklaşık 14 saatini alıyor. Hayvanat bahçelerinde yaşayan pandalar, doğal ortamlarında yaşayan pandalara göre çok daha farklı beslenebiliyorlar.
Yemek yemediği zamanlar panda sürekli uyur. Uyumadığında ise hiç acelesi yoktur ve çok yavaş hareket eder. Düşmanları kovaladığında bile paçasını kurtarır kurtarmaz ilk gördüğü ağaca atlar ve uykusuna veya yemeğine kaldığı yerden devam eder.
Hayvanlar aleminin en şefkatli annesi pandalardır. Yeni doğan panda ancak bir fare büyüklüğünde ve 100 gr ağırlığındadır.
Bebek pandanın gözlerinin açılması 6 hafta sürer. 3 aylık olduğunda tek başına yürümeye, 5 aylık olduğunda ise koşmaya ve bambunun tadına bakmaya başlar. Bebek panda bir buçuk seneden uzun bir süre annesinin yanında kalır. Ancak bu uzun dönemin sonunda tek başına yaşamaya hazırdır.
Bu dönemle ilgili en önemli ayrıntı pandanın çok şefkatli ve sevecen bir anne olmasıdır.
Anne panda bebeğine çok düşkündür, onu kolların arasında insanların bebeklerini salladıkları gibi sallar ve sabırla emzirir. Zaten hayvanlar aleminde de yavrularına karşı en sevecen hayvan pandalardır. Pandalar yalnızlığı sever.
Kutup Ayısı
Kutup ayısı (Ursus maritimus), 2006 yılında hassas türden tehlike altındaki tür kategorisine geçti. Kutup bölgesindeki buzulların erimesiyle yaşam alanı tehlike altına girmiştir. Tahminlere göre kutup bölgesindeki bu durum değişmezse önümüzdeki 45 yıl içinde türde yüzde 30’luk bir azalma olacak ve sonunda da tümüyle yok olacak. Yapılan ölçümler buzulların yüzölçümünün önümüzdeki yüzyıl içinde en az yarı yarıya azalacağını, hatta tümden yok olabileceğini ortaya koyuyor.
Kutup ayıları öylesine güçlü yüzücüler ki, dirimbilimcilerin büyük bir bölümü
bunların karadan çok denizde yaşayan canlılar kapsamında ele alınmaları gerektiğine inanıyor. Ne var ki, küresel ısınma Kuzey Kutbu’ndaki buzulları erittikçe bu hayvanların büyük bir çoğunluğu açlıktan ölecek ya da sularda boğulup yok olacak.
Penguenler
Çin pandaların soyunun giderek azaldığını gördükçe endişelenirken, şimdi de imparator penguenleri sorunu ortaya çıktı. Tasmanya’nın güneyinde Antarktik kıyısında yaşayan imparator penguenleri büyük bir hızla azalıyor. Bölgedeki buzlar eridikçe hayvanların sayısı da düşüyor. Penguenlerin sayısı son 50 yılda 3 bine kadar düştü. En büyük ölüm oranına 1976-1980 arasında denizde buzların azalması sırasında rastlandı.
Kısa Gagalı Yunus
Kısa gagalı yunus (Delphinus delphis), Akdeniz alttürüdür. Son 40 yıl içinde türün nüfusu aşırı avlanma ve yaşam alanlarının bozulması sonucu %50 düşmüştür.
Diğer nesli tükenen hayvanlar ise: Akdeniz foku, Anadolu Leoparı, Carrette Carrette, Kelaynak kuşları ve Gorillerdir.
Dünya’da Nesli Tükenmekte Olan Hayvanlar
Dünya’da nesli tükenmekte olan bazı hayvan türleri aşağıda listelenmiştir. Yanlarında bulunan sayılar o hayvan türlerinden tahmini olarak kaç tane kaldığını belirtmektedir.
* Javan Gergedanı : 60
* Altın Başlı Langur : 70
* Dev Mekong Yayın Balığı : 200
* Cross River Gorili : 300
* Vaquita (Meksika yunusu) : 300
* Pigme Borneo Fili : 500
* Sumatra Kaplanı : 600
* Siyah Ayaklı Dağ Gelinciği : 1000
* Büyük Panda : 2000
* Kutup ayısı : 25000
İlgili Makaleler:
Nesli Tükenen Hayvanlar
Nesli Tükenmekte Olan Hayvanlar
Nesli Tükenmekte Olan Hayvanlar (Endangered Animals) İngilizce metin…
Dünyada ve Türkiyede Nesli Tükenmekte Olan Hayvan Türleri

ya bağzı insanlar nekadar acımasız zavalı hayvanları öldüyolar cani insanlar
bence hayvanları hic oldümesin
yazık şu avcılar elime bir geçse döverken ben onların nesilerini tüketçem
bence bu hayvanların ölmemesi için elimizden gelen her şeyi yapmalıyız
arkadaşlar çok yanlışsınız biyolojik dengemiz bozulmamalıdır???
oh falanda demeyin huri salağı
hayvanlar ölmesin artık!
Gzl Gzel
çok teşekür ederim bunlar çok işime yaradı
bence çok güzel
çok sıkıntılıyım
ben sizin hayranınızım sizi çok seviyorum ismini gönder
siz kimsiniz
inşalah hayla yaşıyorlardır
ayıları desteklemeyenin alah bin belasını versin
çok güzel olmuş bence siz beğendiniz mi? acaba sorması ayıp olmasın ama açıkçası ben çk beğendim
cok tesekurler
kizim oglum siz neden fok baligi gibi konusuonuz söylermisiniz av av av ne bu ya kendinize çeki düzen verin
fok baliklari cok yanliz lütfen arkadas olunuz
okunması ızdırap veren bir yazı.uzun yazı.çok uzun
şimdi bu yazıyı bana doğumgünümü zehr eden bahçeşehir üniversitesi insanlarına adıyorum.
üniversite dediğin yer insanın kendini bilme yeridir.insan kendini bilmezse isterse odtüyü,isterse boğaziçini isterse oxfordu bitirsin,hiç bir manası yok.(bakın gece 3 üç itibariyle sarhoş olduktan sonra yatım uyudum 7 ‘de kalktım uykum kaçtı ben ki uykuyu seven adamım ama bana yapılan terbiyesizliğin hesabını ben sorarım düşüncesiyle kalktım burdayım)
şimdi olay şu ben okula zaman zaman gitmiyor olabilirim.ama devamsızlık gibi bir sürecin üniversite öğreniminde yeri olamaz .bunu yönetmeliklere koyan zihniyeti ben ezer geçerim.öncelikle bahçeşehir üniversitesi paralı.bi dolu öğrenci, işmiş gibi, gelip buraya baba parasıyla okuyorlar yetmiyor bi daha okuyorlar sınıf tekrarı yapıyorlar.burası eywalah güzel hoş.
ama ben bursluyum,ben anadolu çocuğuyum.ben yemem.bunlar ben geldim safım bi *** bilmiorum sandılar.ulan ben kendimi harcatcak adamıyım.hocalarda,güvenlik görevlisinde,kantincide ulan bir kapris,bi havalar.yok arkadaşım param beleş okuyorum ben.neyse
mesela şu bahçeşehir üniversitesi pis sömürgeci emperyalizmin vardığı son noktadır.öğrencileri olgun bireyler gibi deilde,okuldan kaçtığı için babası tarafından cezalandırılıcak ortaokul öğrencileri gibi görüyor.ben okula gitmesem sen yapsan finalini ben gelsem girsem bak nasıl geçiyorum.devam etmezsen okula giremezmişin.neymiş disiplinmiş.ulan imanımız sikildi be disiplinden.ben disiplin kelimesini telafuz etmiyorum artık..sen bana disiplin öğretmiceksin.sosyolog olmayı öğreticeksin.senin görevin bu.ben o diplomayı alıcam.dekanın önünde ilk önce yırtıcam sonra yakıcam.üstüne de sigara içicem.bunda anlamıcak bi şey yok bana göre.
evet belki benden bi *** olmaz.evet ben zayıf karakterli bi adamım.bi işi bile doru düzgün yapamıyorum.ama bende şunu anlıyorum üniversite hayatı benim hayatım değil.ben öğreniceğimi hayatan öğrendim daha yaşıcağım şeyler varsa onları da görücem.bana akademik hayatın verebilceği hiç bir şey olmadığını tahmin ediyordum ama şimdi çok net anladım.mesele dünyayı görüp anlamaktan ibaretse ben anladım(neymiş istanbulmuş asıl ondan hiç bi *** olmaz).neyse ben farklı bir seçim yapıyorum.sürünmeyi göze alarak,yok olmayı göze alarak.bu bile cesaret gerektiriyor.(braveheart filminin insanda yaratığı o kahraman olma duygusuyla bunun bi alakası yok).(irlanda’lı olabilirim ama o kadar,wiliam iskoçtu.)(ben sadece alkoliğim)
şimdi çok ağır eleştiriler gelebilir tavırlarıma.düşüncelerime.kabul ediyorum.çok geniş bi insan olduğumu da kabul ediyorum.fazlasıyla belkide ama mesela bi şekilde hayata kalmak onuda beceriyoruz.
şimdi bu okul bi şekilde biticek.gidicem konuşucam.bunda hemfikiriz.ama nereye kadar devam edicek zorlama komedyamız ben onu merak ediyorum.
***NOT:aslında ben bugün güzel şeyler yazmak istiyordum.eşref güzel şeyler yazmış,semih güzel bi fotoğraf koymuş.insanlar aradı mesajlar atı doğumgünüm vesilesiyle.aramayanlar elbet oldu zaten aramalarını beklemiyordum açıkçası,yanılmadım.
tabi ki günden güne doğumgünümlerimde yaşadığım atraskyonlar azalıyor.anlayabiliyorum.zaten içimde de bir gram heyecan,adrenalin kalmadı.
neyse isterdim ki beni seven insanlara şurdan güzel bi şir gönderiyim,bi şarkı gönderiyim olmadı.istanbuldan da gidiyorum en kısa zamanda burdan duyurulur.tabi tatil maksatlı temeli değil.tabi olasılıkları da gözardı etmemek lazım.aynı zamanda
BİTNOT:festivaler konusunda yakında bir açıklama yapıcam.hangisi iyidir,hangisine gidilsin.ozana bilet al,parası yoktur onun…etc.bu konuları açıklığa kavuşturucam.
KENARNOT:küçük iskenderin de doğum gününü kutlamak isterim.aynı gün doğmuşuz.bu belkide gerçekten bi tesadüf deildir???
MESLEKNOTU:mesleğimi de kısa zamanda ilan edicem.ilginç ve saçma olucağından emin olabilirsiniz.hayır hayır düşündüğünüz gibi deil.
NOTORTALAMASI:yazı bitmiştir.su içmeliyim.sigara bırakılıcak.para yok zaten.alkol kötülüklerin anası.içmem içiririm.
YAZRİCASI:mehmet enderden(finaleri olduğunu biliyorum ama)ozanı karşıyakadan kalkan bir vapurdan deniz atmasını rica ediyorum.ve ya 216 numaralı vapur seferinden oda olabilir.böyle bi seferin varlığından şüphelide olsam.bunu çok içtenlikle istiyorum mehmet bilemezsin.az geldi tokadı basarsın.elaleme rezil edersin.o senin yaratıcılığına kalmış.yaz geldi ozana olan kinim depreşmeye başladı.
YAZMODU:vala yazda gelir.havalar da bi güzel.of of şimdi ben gelicem eşref akıcaz kuşadasına.aman alahım.sen anladın.müthişsin.insanların sınavı,okulu var.senle benim neyimiz var.????
böyle terbiyesizlerde var
amcoklar sikoşlar bu siteye giren herkes 0 top olsun
hepsinin soyu sikilmiş *****ların
cok cahlıt ederim cok süper ödevime yardımcı oldu 100***** aldım hadi hep beraber caklıt
gerçekten çok yazık ama çok tatlılar y
panda iyi bir bölümdü bana lazımdı öfdewimi yaptım sayenizde.
sanada teşekür ediyorum
istersen sende aç
evet bende beğendim
ya hepsine çok yazık hepside çok tatlı hele akdeniz foku hepside çok tatlı
soyu tükenmekta olan bir hayvan daha var oda van kedisi ve diğer hayvanlar dna örneği ile çoğaltılırsa belki soyları dinazorlar gibi tükenmez
çok güzel bir site
bence de çok güzel bi site cok tesekürler
cok tesekürler bu si6enin sayesinde ödevimi yaptım..
ay!! cük üzüldüm…
çok güzel bir ödev
çok üzüldüm (ağlıycağım)
çok teşekür ederim
iyiki var
ödev dediğinde ödev olsa keratalar
herkes ingilizce ödevi olduğunda buradan yapılabilir .XD ama belkide paralıdır . ben girip ödevimi yaptım ama bilmiyorum ödevini kurtarmak isteyen yapar.
eyw saolun ya tşk ler
bencede bütün ödevler burdan yapılabilir.XD XD XD XD XD XD XD XD XD XD XD
saolum çok işeme yaradı
ödevimi sizin sayenizde yaptım sağolun
biraz kısa olsaydı daha iyi olurdu ama yinede güzel çünkü fen ödevimde bana yardımcı oldu iyiki internet var
ceren
nesli tükenmekte olan hayvaları koruyalım.
performas ödevimi sizin sayenizde yetiştirdin bu siteyi yapana çok teşekür ederim
hayvanların deyerini bilmeliyiz
hayvanlar çok ö zeldir
hayvanları canımız kanımız gibi sevmeliyiz
Çok sağolun emeğinize sağlık
keşke o nesli tükenmekte olan hayvanların nesli tükenmeseydi ozaman daha iyi ola bilirdi ve onları görürdük ve bayanlar hayvanları kouyup sevelim
bence hayvanları koruyalım dilay
aynen sana katılıyorum kanki
Beyler hayvanları koruyalım.Neslinin yq olma sebebı bi doğa olayı ve küresel ısınmadır.Onlar yq olmasa doğanın dengesı bozlur
aln yaptklarımzn sonucu…
bir düşün bakalım ama asıl sorunun cevabı sende. bak canım bilmemek ayıp değil ama öğrenmemek çok ayıp bak bu hayvanların tükenmesi bizim sayemizde oluyor…………………………………………………………………………………………………………….
çok iyi nerelisin
hayvanları canımız gibi sevmeliyiz
hayvanları koruyalım bu çok üzücü
Bencede Haywanları Korumalıyız Her Zaman Haywanları Sewelim ArKaDaŞlAr.
hayvanlar güzeldir onları korıyalım
ARKADAŞLARHAYVANLARI KORUYALIMHAYVANLARIN GÜZELİĞİDÜNYAMIZA NEŞEKATSIN
neden hayvanın nesli tükenir
he??????????????????????????????????? bunu bilene helal olsun
Bence hyvanlrı korumalıyız ve hepinize iyi dersler vede hayvanlarıseviniz
aynen
hayvanlara önm verelim onları yok etmetelim.Eğer hayvanları yok edersek dünyamızın çok köt bir hale geldiğini anlarız
selan beni çok biliçlendirdin sen muhteşem birisin sanaçok teşekürler
saol bu güzel hayvanlar hakında verildiği bigiler için
NESLİ TÜKENMEKTE OLAN HAYVAN İSE VAN KEDİSİD,İR
bence nesli tükenmekte olan hayvan ASLANDIR
artık hayvanların nesli tükenmesin
on kişiydiler önce sevdiler sonra dövdüler beynime vurdular beynim ağrıyor. karnıma vurdular karnım ağrıyor. maymun nesli tükeniyor maymun.
biz vahşi kedileriz bize cevap yetiştiremezsiniz. sizi cırmalarız.
hayvanlar çok tatlı entatlıları ise
panda bambu ayısı
beni cırmıklamıştı. inşalah nesli tükenir.
vana sömestır tatiline gitiğimiz de van kedisi gördüm
shgbfbdbvkvhgsz
güzel msn veriyimi arkadaşlar????
hayvanları severım ama şirin olanları o kadar bybyb
hayvanlar cok şirin ve cok yırtıcılar hiçbirini neslitükenmesini istemem byby
hayvanları cok seviyorum ama ölmelerini istemiyorum cünkü onlar cok sevimliler
kısaca SÜPER
hayvanları cok sevıyorum.bence hayvanları korumalıyız ve korumayanları uyarmalıyız
pardon süpermis
SüperR
züpermis gerçekten…………..
İçimdeki bu hayvan sevgisini dışarı çıkaramam,doğrusu hayvanları severim ama birazda korkarım.Bu acayip birsey bencede.Ama ne yapabilirimki
Bence internet önemli bir bilgi kaynağı……Şu an ödevimi internet sayesinde yapıyorum…
hayvanların bazıları nesli tükenmekte karşı karşıya onları koruyalım Okadar B
içimizdéKİ HAYVAN SEVGİSİNİ DIŞARI CIKARMALYIZ
ayvanları cok seviyorum
bana bide bitkiler lazım ya
hayvanları korumalıyız.hiç bir hayvna zararvememeliyiz.Benim ödevim nesli tükenen hayvanlar sizlere tavsiyem hayvalara zarar vermeyelim
Nesli tükenmekte olan hayvanlar benim ödevim.Bu siteden yardım alacağım için sevindim.aMA Bir yandan da üzüldüm.Bu konuda herkezi duyarlı olmaya davet ediyorum.Nesli tükenmekte olan hayvanları koruyalım.
hayvanları korumalıyız
bencede saçma insanların av yasağına uymuyorlar
hayvanlar dostuzdur
çOCUKLAR SAÇMALAMAYIN BİZ İNSANLAR ASLAN VE LEOPAR ETİ YEMEYİZ!!!!!!VE HAYVANLAR KÜRKÜ İÇİN KESİLMEMEİLİDİR.BİR HAYVANIN KÜRKÜNÜ GİYMEK YERİNE MONT GİYERİM DAHA İYİ
sen kafayı mı yedin ya biz hyvanları korumak isdioz sn ise onları öldürmek
çok tşk ederim ödewime yardımcı oldu
bnce güzel bi yer ama daha güzl olabilir
çok işime yaradı teşekürler!!!!!